FAQ

Wat doet een professional organizer?

  • Een professional organizer begeleidt bij het scheppen van rust, structuur en ruimte. Door het geven van training, workshop en/of begeleiding adviseert de professional organizer bij het op orde brengen van de werkplek. Hierdoor wordt overzicht en rust gerealiseerd voor de gebruiker van die werkplek.  Je komt weer in balans en je hebt weer tijd om je te focussen op wat voor jou(w werk) belangrijk is.

Wanneer kies je voor een professional organiser?

  • Een professional organizer kan je helpen als minimaal één van onderstaande vragen op jou van toepassing is:
    • Heb je een volle inbox?
    • Heb je veel ongelezen mails?
    • Vind je het lastig om mails terug te vinden?
    • Ben je de hele werkdag druk, maar heb je geen idee waar jouw tijd aan besteed wordt?
    • Je hebt een gevoel van totale chaos in je werkomgeving?
    • Ben je alleen maar bezig met brandjes blussen?
    • Heb je moeite met het terugvinden van bewaarde documenten?
    • Ligt jouw bureau vol met to-do briefjes?

Wat kan je verwachten van een professional organizer?

  • Na het volgen van een traject ervaar je direct resultaat. Je kunt je spullen en documenten snel terugvinden. Je hebt weer een werkplek zonder briefjes of stapels papier. Je hebt meer tijd voor belangrijke taken. Jouw inbox is weer leeg en je hebt een overzichtelijke structuur. Projecten worden binnen de gestelde termijn afgerond. Je ervaart minder stress.

Kan je ook een professional organizer inschakelen voor iemand anders?

  • Jazeker, als directeur of manager kan je ook een professional organizer inschakelen voor medewerkers.

Kan een personal organizer een rol spelen in het voorkomen van een burn-out?

  • De oorzaken van een burn-out kunnen divers zijn, waaronder het kwijt raken van het overzicht op je werk. Je ervaart chaos en dat kan stress veroorzaken. Door de training ontstaat weer overzicht en dat zal de stress zeer waarschijnlijk verlagen. Dit zal zeker een bijdrage kunnen leveren in het voorkomen van een burn-out.

Wat wordt er van mij verwacht bij een training?

  • Je hoeft je voorafgaand aan de training niet voor te bereiden. Tijdens de intake bespreken we waar de focus op gelegd zal worden. De professional organizer maakt het plan van aanpak en jij neemt in ieder geval alle beslissingen over wat weggegooid mag worden en hoe documenten en berichten opgeslagen worden.

Bepaalt een professional organizer wat er weggegooid wordt?

  • Nee, zeker niet. Samen bepalen we welke structuur past bij jouw werk en je krijgt tips hoe je keuzes kan maken. Maar te allen tijde bepaal jij waar documenten bewaard worden en welke berichten jij wilt verwijderen.

Hoeveel tijd is er nodig om je werkplek te organiseren?

  • Dat hangt af van je wensen. Het is altijd maatwerk. Meestal merk je na 3 uur al veel resultaat.

Hoe groot is de kans dat ik weer terugval in mijn oude gedrag?

  • Omdat iedere training maatwerk is, is de kans groot dat het je ook op de lange termijn lukt om gestructureerd te blijven werken.

Wordt er gewerkt volgens een gedragscode?

  • PLANitWELL volgt de gedragscode van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers.

Hoe wordt er omgegaan met mijn privacy?

  • Zie de privacyverklaring op deze website.

Kan ik een geplande training ook wijzigen of annuleren?

  • Zie de leveringsvoorwaarden op deze website wat er mogelijk is.

Hoe gaat de professional organizer om met COVID-19?

  • Uiteraard gaat veiligheid en gezondheid voor alles. Maar trainingen en workshops kunnen ook goed online gegeven worden. Begeleiding op de werkplek is prima mogelijk mits er 1,5 meter afstand gehouden wordt, bijvoorbeeld door het gebruiken van een dubbele monitor. In overleg komen we er vast samen uit. Zie deze website voor de hygiënerichtlijn van de beroepsvereniging.