Referenties

PLANitWELL is inzetbaar in het bedrijfsleven, bij onderwijsinstellingen, zzp-ers, in de zorg en in publieke sectoren.  Hieronder een aantal quotes van oud-deelnemers:

Carry, Sr. Engineer/Team leader bij een engineersbureau: “Ik heb de training van Rob gevolgd en hierdoor heb ik nu overzicht en vergeet ik geen acties. De training is niet algemeen maar toegespitst op mijn werkzaamheden. Naast senior engineer ben ik ook nog teamleider, hierdoor heb ik een zeer wisselend takenpakket. Eén van Rob’s eerste vragen was: Wat zijn jouw kerntaken? Om dat op te schrijven was al een hele eyeopener. Ik had volle mailbox zonder overzicht, deze is nu overzichtelijk en bevat alleen mails die een actie van mij vereisen. Mijn mappenstructuur bestaat enkel uit bestanden die ik voor mijn kerntaken nodig heb. De ballast waar ik last van had is nu weg. Proactief plannen in plaats van maar zien wanneer ik tijd heb om die actie te doen, zorgt er ook voor dat het voor andere duidelijk is wanneer ze een reactie van mij kunnen verwachten. Ik heb geen trucje geleerd of een setje regels gekregen maar Rob laat je een andere denkwijze zien. Deze denkwijze pas ik nu op bijna alles toe, op mijn werk maar ook privé.
Bedankt Rob voor het delen van jouw kennis en inzicht.”

Mireille, area manager in de bruidsmode:  ‘Voor aanvang dacht ik echt dat ik mijn inbox best goed onder controle had, ook al stonden er heel veel berichten in. Het bleek toch heel veel rust te geven nadat ik er met hulp van Daniëlle structuur in had aangebracht en de mailbox ineens leeg was. Een hele verademing. Dit levert mij enorm veel tijd op die ik aan andere activiteiten kan besteden.

Ellen, business controller bij een zorginstelling: ‘Voor aanvang van het bezoek van Rob ben ik eens goed gaan nadenken over de structuur van mijn mailbox. Conclusie: er was geen structuur. Ik zag enorm op tegen het opschonen en archiveren en wist eerlijk gezegd niet hoe te beginnen. Na een zeer verhelderende introductie van Rob ging er een lichtje branden: wat is de kern van mijn werk en waaraan wil ik mijn tijd besteden. Met deze wetenschap in mijn achterhoofd ben ik samen met Rob mijn mailbox gaan inrichten en opschonen. Mailtjes welke echt belangrijk zijn hebben we op de juiste plek gearchiveerd, gebruikmakend van handige tips en trucs. Nu, na enige tijd, is mijn inbox nog steeds opgeruimd en werk ik veel efficiënter. De vraag “hoe wil ik mijn dag (zo efficiënt) mogelijk inplannen”, stel ik mezelf nog iedere ochtend.

Myra, HR manager in een zorginstelling: ‘Met een paar praktische kleine oefeningen waren de belangrijke zaken voor mijn werk wel helder en kropen Daniëlle en ik samen achter de computer om outlook in zo in te richten dat ik er ook meteen mee aan de slag kon. Inbox inrichten, opruimen en afspraken plannen. Ik hield 5 mailtjes over terwijl er zo’n 250 in mijn inbox hadden gestaan. Die waren niet weg, maar ze waren onderverdeeld in acties, archief en afspraken. Het opruimen en inrichten  van mijn inbox en agenda heeft me veel gebracht. Ik kon de dag erna aan de slag met een schone inbox en een iets andere manier van werken. Ik heb overzicht en vooral ook inzicht gekregen in waar mijn tijd naar toe gaat en ik kan nu op tijd ingrijpen als er teveel op mijn bordje ligt in plaats van dat het me overkomt.’